Obiectivul general al strategiei de internationalizare a scolii consta in cresterea calitatii rezultatelor invatatarii ( cunostinte , abilitati si competente) dobandite de elevi in scopul facilitarii integrarii acestora pe piata europeana globalizata a muncii.
Obiectivele specifice ale Strategiei de internationalizare a scolii (propuse prin Charta VET) sunt:
O1. cresterea calitatii si volumului mobilitatilor de formare profesionala VET learners prin implementarea sistemului ECVET pentru asigurarea transparentei, certificarii, validarii si recunoasterii rezultatelor invatarii ( LO) dobandite de elevi la nivel european in scopul facilitarii integrarii acestora intr-un mediu economic multicultural;
O2. consolidarea parteneriatelor existente prin implementarea de noi proiecte de cooperare internationala in cadrul Programului Erasmus+;
O 3. cresterea dimensiunii europene a formarii profesionale prin identificarea de noi parteneri si stabilirea de colaborari in implementarea proiectelor de mobilitate VET learners si STAFF;
O4. aderarea la retele internationale de formare sau de promovare a proiectelor /rezultatelor europene in domeniul VET- E_twinning, Class - on line, , Associated Schools Project Network - Scolile Asociate UNESCO.
Propunerea de proiect este in deplina concordanta cu angajamentele asumate de catre institutie prin formularul de candidatura pentru obtinerea Cartei VET, in care am prevazut in cadrul Apelului Erasmus+ 2016 un numar de 37 participanti VET learners si 2 participanti STAFF abroad .
Proiectul propus va contribui la indeplinirea primelor doua obiective ale Strategiei de Internationalizare a scolii, asa cum au fost stabilite prin Charta VET.
Activitatile propuse prin acest proiect sunt:
• A1. mobilitatea de formare in institutii VET din Germania a unui numar de 37 participanti, de la Colegiul Tehnic Costin D. Nenitescu Pitesti, profilul Resurse Naturale si Protectia Mediului, calificarile Tehnician chimist de laborator si Tehician ecolog si protectia calitatii mediului si si 4 persoane insotitoare, impartiti in 3 fluxuri:
- fluxul 1 - va cuprinde 11 participanti VET learners si 1 persoana insotitoare si se va desfasura la centrul VET SBG din Dresda, Germania in perioada 24/04 si 05/05/2017;
-fluxul 2 - va cuprinde 12 participanti VET learners si 1 persoana insotitoare si se va derula in institutia de primire Berfuskolleg Uerdingen din Krefeld Germania, in perioada 15-26/05/2017;
-fluxul 3 - va cuprinde 14 participanti VET learners si 1 persoana insotitoare si se va derula la centrul VET SBG din Dresda, Germania in perioada 12 - 23/06/2017.
Charta VET sprijina institutia noastra in dezvoltarea unor noi metode si instrumente de invatare care sa integreze intr-o mai mare masura sistemul ECVET in formarea profesionala initiala si continua in scoala.
A.2 Mobilitate STAFF abroad a doua cadre didactice VET care vor participa la activitati de job shadowing cu durata de 5 zile dupa cum urmeaza:
-fluxul 1- la care va participa 1 cadru didactic VET, in institutia de primire SBG din Dresda, Germania in perioada 24-28/04/2017;
-fluxul 2 la care va participa 1 cadru didactic VET, in institutia de primire Berfuskolleg Uerdingen din Krefeld Germania in perioada 15-19/05/2017.
Participantii la acest proiect vor fi minori la data plecarii in mobilitate si conform legislatiei din Romania nu pot parasi tara neinsotiti de un adult. De aceea, am prevazut cate un profesor insotitor , pentru fiecare grup de participanti format din cel putin 7 minori care efectueaza un stagiu de formare, intr-o anumita perioada si intr-o anumita institutie. Necesitatea existentei persoanei insotitoare este impusa si de nivelul scazut al competentelor interculturale ale participantilor care in procent covarsitor provin din familii cu situatie socio-economica precara si care nu au mai fost plecati neinsotiti in afara tarii. In discutiile preliminare, parintii potentialilor participanti au precizat ca nu sunt de acord cu deplasarea acestora fara a fi insotiti de un adult.
In afara considerentelor mentionate, necesitatea unui profesor insotitor deriva si din complexitatea situatiei in care participantii se vor afla, raportat la activitatile pe care le desfasoara in mod curent. Profesorul insotitor va sprijini participantii in intelegerea si indeplinirea sarcinilor si responsabilitatilor care le revin, le va asigura protectie si consiliere in diferitele situatii , aparute pe perioada mobilitatii, ii va ajuta sa se integreze intr-un mediu de lucru si viata nou, total diferit de cel de acasa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu